INTRO Festival 2018 - podsumowanie

news
18 Lip 2018 10:44

Tagi: intro festival

 
INTRO Festival 2018 - podsumowanie

Wydarzenie, które na długo zapada w pamięć - tegoroczna odsłona INTRO Festival przeszła do historii.

INTRO Festival przyciągnęło do Raciborza gości z Polski i zagranicy. Międzynarodowo było także na festiwalowych scenach, a niesamowite wrażenia potęgowały świetlne iluminacje i magiczna, artystyczna oprawa Zamku Piastowskiego i jego otoczenia. To był niezapomniany weekend!

Poniższe dane pokazują imprezę z nowej perspektywy.

Podczas INTRO bawiło się w sumie ok. 7 tys. osób, w tym 5 tys. na nadodrzańskich bulwarach, przy otwartej dla wszystkich scenie na miejskiej plaży (Beach Stage).



Po raz pierwszy INTRO Festival przybrał dwudniowy format. Na 3 scenach wystąpiło niemal 50 artystów z Francji, Japonii, Niemiec, Islandii, Rosji, Czech oraz Polski. Główna scena stanęła na dziedzińcu Zamku Piastowskiego w Raciborzu, a mapping set przygotowany przez Tving Stage Design zupełnie odmienił bryłę XIII-wiecznej kaplicy św. Tomasza Becketa z Canterbury.



Do przygotowania Strefy Światła w Parku Zamkowym użyto w sumie 25 tys. diod. W weekend na drzewach rosnących przy nadodrzańskich bulwarach pojawiło się aż 11 świetlnych reniferów, natomiast pod nim znalazło się 5 kul, a zamku strzegł 1 smok. Do przygotowania dekoracji zabrzańska firma IPB Decoration (która od 25 lat tworzy aranżacje „malowane światłem”) zużyła w sumie 120 metrów bieżących kabli, 100 sztuk złączek Vago oraz 160 metrów bieżących ledowych „węży”.



INTRO Festival to nie tylko światło i muzyka. Wydarzenie pozwoliło poznać prace artystów wielu sztuk (jak graffiti, malarstwo, tatuaże, czy rzeźba). Swój talent i umiejętności zaprezentowali przedstawiciele Instytutu Sztuki i Architektury PWSZ Racibórz, Wyższej Szkoły Technologii Informatycznej z Katowic oraz studenci katowickiej i krakowskiej ASP.
Artystki ze Street Art Masters premierowo zaprezentowały performance „Electric Octopus”.



Wydarzenie miało 12 patronów medialnych. Tylko w sobotę, 14 lipca, w mediach i mediach społecznościowych ukazało się łącznie 140 wzmianek na temat festiwalu Głównym sponsorem wydarzenia było Miasto Racibórz, jego organizację wspierali także Marszałek Województwa Śląskiego, Agencja Promocji Ziemi Raciborskiej i Wspierania Przedsiębiorczości na Zamku Piastowskim w Raciborzu i Starostwo Powiatowe w Raciborzu. Podziękowania dla wszystkich firm, partnerów i instytucji, które włączyły się w organizację wydarzenia, a także wszystkich osób zaangażowanych w jego przygotowanie.

Tekst: Anna Koza

Zobacz również

Ostatnie newsy

pokaż więcej

Hot newsy

z ostatnich 30 dni

Korzystanie z witryny muno.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce cookies.